
Hieronder vind je alle mogelijke vragen én antwoorden met betrekking tot het plaatsen van een bestelling.
Ook vind je hier nogmaals de wasinstructie voor onze textielproducten.
Staat jouw brandende vraag er niet tussen?
Geen zorgen, stel ‘m gewoon via het contactformulier, e-mail of app.
We beantwoorden ‘m hoe dan ook!
Hieronder vind je alle mogelijke vragen én antwoorden met betrekking tot het plaatsen van een bestelling. Ook vind je hier nogmaals de wasinstructie voor onze textielproducten.
Staat jouw brandende vraag er niet tussen? Geen zorgen, stel ‘m gewoon via het contactformulier,
e-mail of app. We beantwoorden
‘m hoe dan ook!
Nee, bestellingen afhalen is niet mogelijk. Wij hebben geen fysieke winkel. Het adres dat op de website vermeldt staat is slechts een postadres en geen afhaaladres.
Ja, een uitgebreide omschrijving daarvan kan je hieronder vinden onder het kopje ‘verzenden’.
Het kan gebeuren dat je bij het opgeven van je adres iets over het hoofd ziet. Heb je een foutief adres opgegeven en heb je het bestelproces al doorlopen? Neem dan direct contact met ons op! Bestelling die geplaatst worden op werkdagen vóór 15.00u worden dezelfde dag nog verzonden. Als je bestelling eenmaal verzonden is kunnen wij je helaas niet meer helpen.
Ja, zodra wij jouw bestelling verzenden ontvang jij een Track&Trace code en kun je jouw pakketje volgen. Via de Track&Trace code is zichtbaar op welke datum en tijdvak PostNL het pakketje bij je aflevert.
Je kan je bestelgeschiedenis alleen inzien als je een account aanmaakt op onze site. Via je account kan je ook je persoonlijke gegevens wijzigen.
Bij vragen of twijfels over een product mag je altijd contact met ons opnemen. Je kunt ons mailen of appen. Wij helpen je graag verder!
Wanneer een product is ‘uitverkocht’ is het niet meer op voorraad en kan het ook niet besteld worden. Maar er bestaat een grote kans dat het product snel weer binnenkomt en bestelbaar is. Wil je de levertijd weten? Mail of app ons dan even.
Ja, het is mogelijk achteraf te betalen via Klarna: Betaal Later. Je ontvangt, nadat je onze bestelling ontvangen hebt, een betaalverzoek van Klarna. Voor deze vorm van betaling brengen wij extra kosten van €1,00 + 2,99% in rekening.
Voordat je kan betalen met Klarna: Betaal Later maak je een Klarna account aan. Klarna checkt op drie manieren of jij je aankoop kan betalen. Ze voeren strenge controles uit, doen een kredietcheck en kijken naar je aankoopgeschiedenis met Klarna.
Of je in aanmerking komt om met deze methode te betalen is geheel aan Klarna. Hello Tiny heeft daar geen enkele invloed op.
Als het je niet lukt om met Klarna: Betaal Later te betalen raden wij je aan contact met Klarna op te nemen.
Ja, alle prijzen op de website zijn inclusief 21% BTW.
Je kunt bij ons betalen via iDeal, Bancontact, SOFORT banking of Klarna: Betaal Later. In alle gevallen betaal je via je eigen vertrouwde en beveiligde bankomgeving. De betalingen worden verzorgd door Mollie B.V.
Zodra je jouw bestelling geplaatst hebt, gaan wij ermee aan de slag! Bestellingen die op werkdagen vóór 15.00u zijn geplaatst worden dezelfde dag nog verzonden. Je zal je bestelling de volgende werkdag in huis moeten hebben.
Soms gebeurt het dat PostNL door drukte deze belofte niet waar kan maken. Je bestelling wordt dan een werkdag later bezorgd. We vinden dat erg vervelend voor je omdat we weten dat je jouw bestelling liever gisteren dan vandaag in huis hebt. Via de Track&Trace code kun je jouw pakketje volgen.
Nee, bestellingen afhalen is niet mogelijk. Wij hebben geen fysieke winkel. Het adres dat op de website vermeldt staat is slechts een postadres en geen afhaaladres.
Nee, bestellingen afhalen is niet mogelijk. Wij hebben geen fysieke winkel. Het adres dat op de website vermeldt staat is slechts een postadres en geen afhaaladres.
We hebben de verzendtarieven voor je op een rijtje gezet.
Nederland €5,95
België €9,95
Duitsland €9,95
Mocht je pakket meer dan 30kg wegen, dan gelden afwijkende verzendkosten. Maar dan heb je wel heel veel kleertjes gekocht!
Bij een bestelwaarde vanaf €150,- wordt je bestelling gratis bezorgd in Nederland.
Voor België en Duitsland geldt gratis verzending vanaf €225,-.
Zodra je jouw bestelling geplaatst hebt, gaan wij ermee aan de slag! Bestellingen die op werkdagen vóór 15.00u zijn geplaatst worden dezelfde dag nog verzonden. Je zal je bestelling de volgende werkdag in huis moeten hebben.
Woon je in België? Houd dan rekening met een verzendduur van 1 á 2 werkdagen. Voor Duitsland geldt 2 á 3 werkdagen.
Soms gebeurt het dat PostNL door drukte deze belofte niet waar kan maken. Je bestelling wordt dan een werkdag later bezorgd. We vinden dat erg vervelend voor je omdat we weten dat je jouw bestelling liever gisteren dan vandaag in huis hebt. Via de Track&Trace code kun je jouw pakketje volgen.
Als je op het aflevertijdstip niet thuis bent, zal PostNL het pakketje de volgende werkdag nogmaals aanbieden. In sommige gevallen kan het pakket afgeleverd zijn bij de buren of bij een PostNL afhaalpunt. PostNL laat je via de email sowieso weten dat de bezorger is langsgeweest maar de zending niet kon afleveren.
Jazeker! Je bestelling afleveren bij het Ronald McDonaldhuis, familie of vrienden? Alles is mogelijk.
Tijdens het betaalproces kun je aanvinken dat je jouw bestelling op een ander adres wilt laten bezorgen. Vul daarna het afleveradres is. In de bevestigingsmail zie je zowel het verzendadres (afleveradres) als het factuuradres staan.
Het is enorm balen als je bestelling niet aan komt. Daarom is het belangrijk om de volgende zaken te checken. Controleer of je het afleveradres correct hebt ingevoerd. Je kan dat controleren in je bevestigingsmail.
Controleer via de Track&Trace code waar het pakketje zich bevindt. Controleer of je een email van PostNL hebt ontvangen. Of misschien is je pakketje bij de buren afgegeven. Als dit allemaal niets oplevert, neem dan contact met ons op want ook bij PostNL gaat er wel eens iets mis. Wij zullen er alles aan doen om het probleem op te lossen. Houd je de Track&Trace code dan bij de hand?
Wil je snel en gemakkelijk je producten naar ons terugsturen? Volg dan onderstaande stappen.
Stap 1. Vul het herroepingsformulier in. Vink aan dat je een retourlabel wilt ontvangen.
Stap 2. Wij sturen je via de e-mail een retourlabel toe.
Stap 3. Betaal het label snel en veilig via de link in de e-mail. Je kunt daar ook het dichtstbijzijnde PostNL punt vinden.
Stap 4. Breng je pakketje binnen 72 uur (na het genereren van je barcode) naar een PostNL punt en laat daar de barcode scannen vanaf je telefoon.
Zelf uitprinten hoeft dus niet!
Stap 5. Volg je pakketje via de Track & Trace code. Bewaar deze totdat het pakket bij ons is aangekomen.
Jammer als onze producten niet aan je verwachtingen voldoen. Het is je goed recht om, zonder opgaaf van redenen, je bestelling te ontbinden. Wij kunnen er echter wel van leren als je aangeeft wat er niet bevalt.
Nadat de producten bij je zijn aangekomen heb je 14 dagen de tijd om te beslissen of je de producten houdt of wilt retourneren. Wil je retourneren? Geef dat dan binnen die tijd aan ons door. Dit kan heel eenvoudig door het herroepingsformulier in te vullen. Maar je mag ons ook een mailtje sturen.
Pas nadat wij contact met je hebben opgenomen, vragen we jou om binnen 14 dagen de bestelling in originele staat retour te sturen. Gebruik hiervoor hetzelfde verpakkingsmateriaal als waarin jij de bestelling ontvangen hebt. De verzendkosten zijn voor jouw rekening. Stuur je pakketje altijd met Track& Trace code en bewaar deze goed!
Zodra de producten bij ons binnen zijn storten wij binnen 14 dagen het totale bedrag van je bestelling (inclusief de verzendkosten van de heenzending) terug op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.
Stuur je retourpakket naar:
Hello Tiny
o.v.v. Retouren
Peggy Ashcroftstraat 7
1325KG Almere
Uiteraard is het is mogelijk om een deel van je bestelling naar ons terug te sturen. Hiervoor gelden dezelfde regels zoals hierboven beschreven. Neem dus altijd eerst contact met ons op.
Wij storten het aankoopbedrag van de retour gezonden producten binnen 14 dagen na ontvangst terug op je rekening. Bij het retourneren van een gedeeltelijke bestelling krijg je echter de ‘heenzendkosten’ niet vergoed. Dat komt omdat er verzendkosten zijn gemaakt voor dat deel van de bestelling die je wél houdt.
Met ‘heenzendkosten’ worden de verzendkosten bedoeld die je gemaakt hebt tijdens je initiële bestelling.
De verzendkosten binnen Nederland bedragen €5,95.
Onder het kopje ‘Verzenden’ – ‘Wat zijn de verzendkosten?’ vind je meer informatie over de verzendtarieven.
Bijna alle producten zijn te retourneren maar er zijn een paar uitzonderingen. Producten die speciaal voor jou gemaakt zijn, kunnen niet geretourneerd worden. Tijdens je aankoop zal altijd duidelijk vermeldt worden of een product een gepersonaliseerd product betreft.
Daarnaast geldt dat producten altijd in de originele staat en verpakking geretourneerd moeten worden. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie.
Retourneer je producten altijd in de originele staat en verpakking. Het staat je uiteraard vrij om kleding e.d. te passen. Meten is weten! Echter, retourneer je producten die beschadigd zijn (denk aan zichtbare draagsporen) dan kunnen wij daar kosten voor in rekening brengen. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie.
Voldoet het product niet aan wat je ervan mag verwachten (raakt het bijvoorbeeld binnen onredelijke termijn, zonder jouw toedoen, defect)? Laat het er niet bij zitten maar neem direct contact met ons op. Hoe eerder wij van het probleem weten, hoe sneller wij je kunnen helpen. Jouw probleem is ook ons probleem.
Wij gebruiken hetzelfde IBAN-rekeningnummer en/of betaalmiddel als die voor de betaling van de bestelling gebruikt is.
De kosten van een retourzending zijn voor jouw rekening. Als je via ons retourneert betaal je voor verzending binnen Nederland €6,95.
Als je via ons je bestelling vanuit België retourneert betaal je €11,50. Vanuit Duitsland bedragen de retourkosten €11,95.
Wil je zelf een vervoerder kiezen? Dan zijn de kosten afhankelijk van de vervoersdienst van je keuze.
Verstuur je retourpakket altijd met een Track&Trace code. Met de Track&Trace code kun je aantonen dat je het pakket daadwerkelijk naar ons hebt verzonden. Daarnaast geldt dat als jouw retourpakket zonder Track&Trace code tijdens het verzendproces kwijt raakt en ons niet bereikt, wij niet over kunnen gaan tot terugbetaling.
Stuur je retourpakket naar:
Hello Tiny
o.v.v. Retouren
Peggy Ashcroftstraat 7
1325KG Almere
Wij adviseren je onze kleding en dekens op 30º (max 40º) graden te wassen. In de praktijk zal blijken dat de kleding van je tiny eerder opgefrist moet worden, dan dat een wasbeurt nodig is vanwege vieze vlekken (een poepincidentje daargelaten!)
Was de kleding zoveel mogelijk binnenstebuiten en met gelijke kleuren. Op die manier blijft de kleding (zeker die met printjes) langer mooi.
Strijk onze textielproducten op lage temperatuur. Te warm strijken veroorzaakt namelijk slijtage. Op één puntje strijken is voldoende. Maar je zal snel merken dat strijken in de meeste gevallen (met name kleding) helemaal niet nodig is. Gewoon strak opvouwen is voldoende. En dat is fijn, want daardoor houd je tijd over! Tijd die je aan je kleintje kunt besteden…of aan jezelf.
De kleding van je tiny drogen in de droogtrommel klinkt aantrekkelijk. ’s Ochtends gewassen, ’s middags aan. Maar de kans op krimp is groot. Wij raden het dan ook af.
Het klinkt zo vanzelfsprekend… uiteraard een wasmiddel zonder bleek! Maar in de praktijk valt dat vies tegen. Veel wasmiddelen bevatten nog altijd fosfaten. Onze kleding en beddengoed met printjes* houden hier niet zo van.
Onze geprinte stoffen zijn getest met (vloeibare) wasmiddelen van verschillende merken. In een enkel geval kwam het voor dat de stof tijdens de wasbeurt witte strepen had opgelopen. Een wasmiddel met fosfaten bleek de boosdoener.
Dus… voor zowel onze textielproducten als voor je kleintje raden we je aan om een mild wasmiddel te gebruiken (wij adviseren Ariel Plus Color).
* Dit geldt niet voor onze effen stoffen.
De stoffen met een printje, die wij onder andere gebruiken om onze kleding van te maken, worden in Nederland ontworpen en geproduceerd. Deze stoffen ondergaan een druktechniek op basis van pigment. Dit houdt in dat de kleur gefixeerd wordt op de stof.
Tijdens deze techniek wordt er minder gebruik gemaakt van water en energie in vergelijking met traditionele druktechnieken. Goed voor het milieu dus! Deze duurzame productiemethode heeft geen invloed op de kwaliteit en het uiterlijk van de stof.